Produkcja filmowa w czasie kryzysu

Produkcja filmowa w czasie kryzysu 1

Wchodzimy w okres, który zadecyduje o przyszłości wielu firm. Niektóre z nich zyskały na bieżącej sytuacji, większość jednak straciła, jeśli jednak sytuacja będzie się przedłużała – stracą wszyscy. Czy jest to więc czas na reklamę, czy warto tworzyć filmy reklamowe i prowadzić kampanie promujące przy obecnej sytuacji?

Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy założyć kilka scenariuszy. Istotnymi czynnikami będzie płynność finansowa, “historia reklamowa firmy” oraz branża. Nie ma się co oszukiwać, jeśli firma nie była przygotowana na min. 3 miesiące funkcjonowania w sytuacji kryzysowej – będzie ciężko i tu żadne porady nie pomogą. Niektóre branże, po prostu przestają funkcjonować, a jedyną formą przetrwania stają się oszczędności, pożyczki, pomoc rządowa lub wsparcie wiernych klientów.

Filmy charytatywne, działania PR

Jeśli Twoja firma dysponuje płynnością finansową i patrzysz na rynek długofalowo oraz masz możliwość oddziaływania, które może wspomóc struktury lokalne w walce z kryzysem to jest właściwy czas na pokazania dobrej strony Twojej marki. Możesz np. przekierować produkcję na artykuły niezbędne do walki z wirusem, możesz promować kampanie informacyjne na temat przeciwdziałaniu rozprzestrzenianiu się wirusa lub po prostu wesprzeć finansowo lub materialnie lokalne instytucje. Takie działania niosą wielopoziomowe korzyści i realnie wpływają na złagodzenie skutków kryzysu.  Są dobrze odbierane, więc warto je dokumentować, a najlepszą formą jak zawsze jest film promocyjny. Nie musi to być droga produkcja filmowa, wystarczy prosty przekaz bo idea broni się sama, a zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na kolejne miesiące kryzysu lub zwiększyć charytatywną pulę.

“Oszczędne” filmowe kampanie reklamowe

Jeśli masz “historię reklamową”:

  • dane z Google Analytics, Google Ads
  • bazy mailowe klientów, subskrybentów
  • dane z Facebook Pixela lub aktywności na Twoim fanpage

możesz wykorzystać je do reklamy re-marketingowej lub reklamy na tzw. podobnych odbiorców. Taka forma reklamy najlepiej sprawdza się z odpowiednim materiałem  w postaci np. filmu reklamowego. Jeśli nie masz możliwości nakręcenia treści reklamowej zawsze możesz skorzystać z materiałów stockowych poddanych odpowiedniej postprodukcji. Wspomniane formy reklamowe są jednymi z najtańszych, ale również i najbardziej efektywnych.

Produkcja filmowa w czasie kryzysu 2

Aktywność firmy i pozyskiwanie danych na temat klientów

Wielu reklamodawców zdjęło lub mocno ograniczyło budżety reklamowe co ma wpływ na znacznie niższe stawki reklam. Jeszcze niższa konkurencja jest w filmowym formacie reklamowym, w którym próg wejścia w dalszym ciągu jest wyższy od reklamy statycznej w postaci pojedynczego zdjęcia. Możesz wykorzystać ten fakt do wyświetlania taniej reklamy kierującej do strony docelowej na której zbierzesz cenne informacje na temat aktywności użytkowników. Możesz zbierać dane w formularzach kontaktowych, subskrypcjach lub mierzyć ile osób oglądało różne wersje twojego filmu. Aktywność internetowa znacznie wzrosła, a potencjalni klienci przeszli w tryb długoterminowej analizy dlatego tak ważne jest kontynuowanie aktywności w kanałach informacyjnych Twojej marki. Świadczy to również o stabilnej pozycji Twojej firmy i zdrowym podejściu do biznesu.

Jestem aktualnie “na fali” – czyli firmy zyskujące na kryzysie

Jeśli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością, artykułami BHP, środkami czystości, aptekę lub zaopatrujesz branżę medyczną zapewne musieli Państwo zatrudnić dodatkowe ręce do pracy przy obsłudze zamówień. Sytuacja jednak nie będzie trwała długo. Braki w hurtowniach, działania konkurencji szybko spłaszczą “górkę”, a finalnie sprzedaż zacznie spadać. Spora część osób straci też pracę lub zamknie firmy i nie będą mieli środków na zakupy. Upewnij się że zbierasz wszystkie dane analityczne które są wartością dodaną do wygenerowanego przychodu. Właściwie udokumentuj jak Twoja firma poradziła sobie w czasie kryzysu. W jaki sposób zdołała zrealizować mocną nadwyżkę zamówień i jak poradziła sobie ze zwiększonym ruchem. Możesz połączyć relacje z działaniem charytatywnym co stworzy piękną historie, która warto opowiedzieć poprzez odpowiedni film wizerunkowy.

Warto również nadmienić, że video-produkcja również odczuła skutki kryzysu, dlatego jeśli tylko dysponujemy odpowiednim budżetem i jesteśmy w stanie realizować materiał w sposób, który nie naraża nikogo z ekipy, ani otoczenia to mamy szansę na stworzenie odpowiedniego materiału po znacznie niższym koszcie.

Niezależnie od aktualnego stanu firmy, jeśli poważnie myślisz o jej przetrwaniu nie możesz pozwolić sobie na brak aktywności internetowej, zwłaszcza w momencie kiedy cała aktywność przenosi się do tego kanału.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
You need to agree with the terms to proceed

Menu